۲۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۶

رئیس سازمان نوسازی مدارس كشور:

۴۰ هزار كلاس درس به سیستم استاندارد حرارتی مجهز می شوند

۴۰ هزار كلاس درس به سیستم استاندارد حرارتی مجهز می شوند

بجنورد- رئیس سارمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور گفت: طی سال جاری ۴۰هزار كلاس درس در كشور به سیستم استاندارد حرارتی مركزی مجهز می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رئیسی افزود: استفاده از سیستم های استاندارد حرارتی مركزی در مدارس یكی از مباحث مهم در سازمان نوسازی مدارس كشور است.

وی اظهار كرد: در سال های ۹۲ و ۹۳ از مجموع ۲۰۰ هزار كلاس درس فاقد سیستم استاندارد حرارتی مركزی، ۶۴ هزار كلاس درس در کشور استاندارد سازی شدند.

رئیسی افزود: استاندارد سازی این تعداد كلاس درس در قالب تجهیز به سامانه حرارتی مركزی، پكیچ و یا رادیاتور بوده است.

وی گفت: امسال نیز ۴۰ هزار كلاس درس به سیستم استاندارد حرارتی مركزی تجهیز می شوند.

رئیسی افزود: بخشی از اعتبارات استاندارد سازی این تعداد كلاس درس به استان ها تخصیص داده شده و بخشی نیز در حال تامین اعتبار است.

به گفته وی به طور متوسط استاندارد سازی هر كلاس درس به مبلغ هفت میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

رئیسی افزود: برای تجهیز ۴۰ هزار كلاس درس به سیستم های حرارتی مركزی ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده كه تاکنون از این میزان یك سوم آن تخصیص داده شده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش همچنین از شناسایی ۵۰۰ مدرسه خشتی و گلی در كشور خبر داد و اظهار كرد: خراسان شمالی دارای ۱۰۵ مدرسه خشتی و گلی است كه بیشتر این مدارس نیز در مناطق مرزی این استان قرار دارند.

رئیسی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده می بایست طی دو سال تمام مدارس خشتی و گلی حذف شوند كه  تا كنون نوسازی ۶۰ درصد این مدارس آغاز و بخشی نیز به پایان رسیده است.

کد خبر 2941479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha